Where Good Pedagogical Ideas Come From: The Story of an EAP Task

Authors

  • Justine Light University of Alberta
  • Leila Ranta University of Alberta

DOI:

https://doi.org/10.18806/tesl.v33i2.1237

Abstract

Teachers using a task-based language teaching (TBLT) approach are always searching for learning tasks that have the potential to prepare learners for the real world. In this article, we describe how an authentic academic assignment for graduate students in a teaching English as a second language (TESL) course was transformed into a task-based lesson for undergraduate English for academic purposes (EAP) students. We provide a brief review of TBLT and how it fits in with the goals of EAP programming. We then describe the original academic task, followed by a detailed overview of the EAP lesson and reflections on its implementation.

Les enseignants qui utilisent une approche actionnelle (TBLT – task-based language teaching) sont constamment à la recherche de tâches d’apprentissage susceptibles de préparer leurs étudiants pour le vrai monde. Dans cet article, nous décrivons la transformation d’un travail académique authentique pour étudiants aux cycles supérieurs qui suivent un cours d’enseignement de l’ALS en une leçon actionnelle pour des étudiants d’anglais académique au premier cycle. Nous offrons un aperçu de l’approche actionnelle et de la mesure dans laquelle elle cadre avec les objectifs des programmes d’anglais académique. Par la suite, nous décrivons la tâche académique originale pour ensuite présenter une des- cription détaillée de la leçon d’anglais académique ainsi que des ré exions sur sa mise en œuvre. 

Downloads

Published

2016-12-07

How to Cite

Light, J., & Ranta, L. (2016). Where Good Pedagogical Ideas Come From: The Story of an EAP Task. TESL Canada Journal, 33(2), 59–68. https://doi.org/10.18806/tesl.v33i2.1237

Issue

Section

In the Classroom/En Classe